Halaman

22 Disember 2010

~!~Cubaan ke-2

Assamualaikum,
semuga kita semua sihat dan
dmurahkan rezeki serta 
dpermudahkan dlm apa jua 
perkara yg dlakukan 
insyaallah.
 ^
^
^
 ^
Jom cuci mata dgn percubaan ke2 sy menggunakan tapestry.
Masih byk kekurangan dlm menata hias bj ini.
Entahlah tengok orang lain jht cantik jea
tp bila sendiri jht macam x jadi pulak
Beginilah jika x cukup ilmu di dada.

(^_~)


16 Disember 2010

~!~CuCi MaTa Lagi

Askm....semuga sihat alhamdulillah
dan sentiasa mendapat keberkatan 
dlm apa jua yg kita lakukan
insyaallah.
cuci mata dulu
^
^
(^_^)




14 Disember 2010

~!~GeNaP SaTu TahUn

Askm.......
Begitu cepat masa berlalu
sedar tak sedar hari ini 
14 Dec genaplah 1 thn Blog Tengokjealah.
SeLaMaT MeNyamBuT UlanGTahun PerTaMa 
Buat DiRi SenDiri..(^_~)..

 JoM KiTa MaKan KeK DuLu

 Terima kasih Mr Google(Gambar)

13 Disember 2010

~!~ Pearls...

Askm.....
Hari ini saya nak berkongsi 
code warna2 pearls yg diambil dr FB Shamsiah Sofea.
Dgn keizinan Dik Fea kita sy letakkan code2 pearls 
utk sesiapa sahaja yg tidak ada FB 
bolehlah rujuk kat sini kalau nak order.
Untuk keterangan lanjut sila hubungi tokeynya 
Shamsiah Sofea - 017-7328860.
Selamat membeli-belah....




08 Disember 2010

~!~SaLaM MaaL HijRaH 1432

Syukur Kepada Mu Ya Allah Atas Nikmat Kurniaan
Yg Engkau Berikan Selama Ini.
Semuga Penghijrahan Kita Semua Kepada
Yang Lebih Baik Insyaallah......
^
^
^
^
^
^
Jom Cuci Mata Lagi.

^_~



Baju Kak Lily,gambar gelap lah puloknyo

Ini Konon2nya Crumble Dedaun Cikgu Sheik..jangan marah Cikgu


30 November 2010

~!~Baju Akad Nikah

Baju ini diterima dari seorg pelanggan dr Kuala Lumpur.
Katanya nak buat akad nikah.
Saya sebenarnya tak tahu nak jht macamana.
Tiada idea langsung.
Kebetulan pada 27 Nov lalu 
saya mengikuti kelas Cikgu Sheik
Saya tanya pendapat cikgu kalau baju putih kosong letak tapesteri ok tak
Cikgu kata ok, kebetulan ada stok dgn cikgu sy pun belilah.
Inilah pertama kali sy guna tapesteri,tak tahu lah  betul ke tidak. 





~!~ CuCi MaTa

Assalamualaikum....
Semuga Kita Semua Sihat Dan Sentiasa Mendapat Berkat
Dalam Apa Jua Yg D lakukan
Insyaallah
"
"
"
"
(^_^)



Baju Kak Dinie
Baju Kak Dinie
Baju Kak Sue Ketereh jahit di pinggang shj.
Terima kasih dan minta maaf 
pada pemilik baju ini kerana sabar menungguuuu


19 November 2010

^_^ SeLaMaT RaYa Haji

Assalamualaikum........
rasanya masih belum terlewat untuk ucapan Selamat Hari Raya 
buat semua umat islam di seluruh dunia.
Lagi yg sempat disiapkan....
Layan aje
^_^




Sebelum
Selepas

Baju Mak Sdara Chik Sikin Kedai Lalat
Baju Noni Ambank Kota Bharu


11 November 2010

~!~ CuBaaN Ku

Assalamualaikum......
mencuba dan terus mencuba 
walaupun sekarang ni demam manik 3D mula melanda
namun saya masih merangkak-rangkak  dok jht crumble.
Betapa ketinggalannya saya ni
Crumble ke? 
Ya lah orang kata cumble
kita pun nak kata cumble jugak
biarlah hujung2  bunyi "ble" saja pun tak apa...
Pastinya tak sehebat dan sekreatif Pepari Design Perintis Crumble
 atau Sifu Sheik Serisulamanmanik
mahupun Sifu Aziz Azanku.
Layannn jea......
(^_^)




Baju Mak Sdara  Teh Teluk Baru.....




09 November 2010

~!~ TeNgOk Jea

Askm....
lagi yg sempat disiapkan....biasa2 aje.
Mai lah cuci mata

{^_^}
                                                                                                                                               




                                                                                                                                                        

02 November 2010

~!~Crumble LaGii..

Lama menunggu brg yg diorder tak kunjung tiba,
saya bergegas ke Pej Pos KB.
Akhirnya dpt juga brg yg dcari
 terima kasih En Manaf.
Apa ke benda tuuu...
teng,teng,teng
^
^

Pearl ini diorder dr Shamsiah Sofea
rakan yg dikenali melalui fesbuk.
Terima kasih adik Shamsiah Sofea.
Maka bermulalah seni crumble yg cuba
di inspirasikan dr hasil kreativi Sifu Sheik Serisulamanmanik
yg pastinya berbisa dgn sentuhan mautnya.
Namun hasilnya tidak lah seindah yg d gambarkan....
^_^

mimpi jea

Layann




26 Oktober 2010

~!~ SeKaDaR Yg MamPu........

Assalamualaikum....apa khabar semua.
Semuga sihat Alhamdulillah dan sentiasa d berkati dlm apa jua yg d lakukan insyaallah.
Kini ramai yang mempamerkan kreativiti manik 3D.
Teringin rasanya ingin mencuba....
tapi apakan daya bukan tangan tak sampai ilmu tak cukup.
Masih menunggu....Sifu Sheik kita bertandang kemari.
Dengar khabarnya bulan Jan 2011...harap2 saya tak terlepas peluang ini.
Sifu jangan lupa roger2 lah hamba di sini.
Jom layan dulu hasil bukan 3D ni..alah biasa2 aje.




Baju Cikgu Sek.Men.Kubang Kerian...katanya jahit simple2 saja
Baju Staff Ambank Kota Bharu

19 Oktober 2010

~!~ D KeSemPaTan iNi...

Assalamualaikum,
Lama tak Berkunjung ke mari alasan biasa.........
Tak Sempat,
Banyak Kerja,
Masa tak Mengizinkan.
Raya Puasa dah habis Raya Haji dah menanti.....
Alahai Baju oh Baju...
Ya Allah berikanlah aku Kesihatan yang Baik...hanya mampu BerDoa.




Baju Kak Sah

06 Oktober 2010

~!~Syawal Beransur PulanG

Askm...bulan raya sudah sampai ke penghujung 
namun baju masih lg berlambak2......
pada yg empunya baju
hanya kemaafan saja yg mampu d lafazkan.
Insyaallah akan d bereskan
secepat mungkin.



Baju Dinie
Baju staff Ambank Kota Bharu.
Jahit bercahayakan lilin sbb tak ada letrik
Katanya nak pakai g dinner.
Baju ni siap jam 1 pg tadi.Tuannya nak pakai hari sabtu ni.

27 September 2010

~!~ RaYa LaGiii

AsKm......KeHanGatan RaYa MaSiH TeRaSa 
WpUn HaRi iNi SuDaH 18 SyAwAL.
Sana-sini rumah terbuka meraikan raya.
Apa2 pun meh cuci mata sambil jamu selera.
Layannnn........


Baju Su Na Ketereh
Baju raya Kak Nik Aliaa
Baju raya Kak Nik Ayunie

13 September 2010

~!~BeRSua KemBaLi

Askm....Hari ini Raya ke-4 sy sudah mula bekerja.
Suasana raya masih terasa wpun ramai yg tlh pulang ke destinasi masing2.
Maklumlah puasa sebulan raya pun sebulan juga lah.
 Apa2 pun layan jea......


  Baju Noni Ambank Kota Bharu

Baju Che Su Milah Selising

Baju Kak Fatihah Teluk Baru

Baju Mak Ngah